Projecte Educatiu





Des d'aquest curs 2016-2017 la nostra Escola Bressol està modificant la metodologia emprada per treballar amb els nens i nenes del nostre centre.

Considerem les famílies com un puntal fonamental a la nostra feina, ja que ens fem càrrec de la seva pertinença més apreciada com són els seus fills i filles. Per aquest motiu considerem que hem d’anar de la mà, ja que l’educació dels infants és un acte compartit entre família i escola.

De la mateixa manera considerem que l’infant ha de ser el protagonista del seu aprenentatge i que ha de desenvolupar les seves capacitats mitjançant la pròpia experiència. Per aquest motiu a partir d’aquest curs s’instauraran a l’escola uns ambients d’aprenentatge per on els nens i nenes d’un a tres anys podran circular lliurement.
El nostre objectiu principal és que els nens i nenes de la nostra escola es desenvolupin feliços i en un ambient idoni per les seves necessitats. Per realitzar-lo donarem molta importància a valors per nosaltres fonamentals com el respecte, l’amor, la confiança, els límits, l’autoestima, etc. D’aquesta manera mitjançant les nostres propostes els nens i nenes aniran desenvolupant els seus aprenentatges i les seves capacitats respectant el ritme de cadascun dels infants.

Entenem la diferència de necessitats que hi ha entre els nadons i la resta d’alumnes de la nostra escola bressol, per això els nens i nenes de l’aula de nadons realitzaran activitats on ells i elles també seran els protagonistes però en un espai separat de la resta d’infants. També tindran un pati independent per a ells on podran gaudir de l’experimentació i el joc tranquil·lament.


Agrupaments de la nostra escola bressol.

La nostra escola bressol agruparà els infants de la següent forma; el grup de nadons i el grup heterogeni d’un a tres anys. La ràtio amb la qual treballarem amb els nadons és de 2/8 i la ràtio amb la qual treballarem amb el grup d’ infants d’un a tres anys serà de 2/12. D’aquesta forma oferirem una atenció individualitzada a cada infant i podrem respectar la diversitat del grup. Les agrupacions d’aquests infants però no seran per edat dins l’aula, el que es pretén és que els infants circulin pels diferents ambients, donant resposta a les seves necessitats.

El fet de que es treballi amb grups heterogenis també estarem fomentant interaccions d’aprenentatge entre els infants de diferents edats i per tant que es troben en diferents moments evolutius. Fomentant que els més petits aprenguin dels més grans i que els més grans es sentin amb la responsabilitat de donar exemple als més petits. Aquest fet farà que es treballi amb les personalitats dels infants amb l’objectiu que aquests siguin més segurs i amb una autoestima més positiva.

La metodologia de l'escola bressol Les Mallarengues es caracteritza per la seva forma de treballar, donem gran importància a treballar en grups heterogenis. Els infants d’un a dos anys passen gran part de l’estada a l’escola amb infants d'una o altra edat. La nostra escola és una escola de lliure circulació. Tot i així, en alguns moments del dia a dia els infants podran estar agrupats amb grups heterogenis. Els grups de mitjans i grans tindran les seves aules de referència on realitzaran les activitats rutinàries com : els àpats, la migdiada i l'arribada i sortida de l'escola o quan es realitzi una activitat concreta ( carnestoltes, Nadal, la castanyada, la mona de pasqua...) Cada grup d'infants tindrà un/a educador/a de referència, que serà qui els hi donarà les atencions necessàries durant aquests moments del dia a dia. Durant les estones on els infants s'agrupen en grups homogenis, la ràtio que seguirem serà la següent: 2/8 per nadons i 2/12 per mitjans i grans.

Paper de les educadores

- L'educadora té un paper fonamental en el disseny dels ambients i en la selecció del material amb el qual els nens i nenes podran experimentar en cada ambient.

- A l'hora de realitzar els ambients el paper de l'educadora passa a ser més de guia i acompanyant del procés d'aprenentatge dels nens i nenes. Així anirà observant com manipulen el material. També participarà en l'activitat amb els nens i nenes i anirà fent propostes perquè els infants facin servir el material amb la intenció que ha pensat l'educadora.

- L'educadora també ha d'avaluar tant els ambients com el material. Ha de saber observar quins ambients no funcionen i el motiu. D'aquesta manera ha de ser capaç de fer noves propostes per aconseguir els objectius marcats.


- L'acompanyament de l'educador/a, es basarà en aquests aspectes; respectar el ritme de treball de cada infant, adonar-se de les dificultats de cada infant i proposar activitats atraients pels nens i nenes.

-També s'ofereix una atenció personalitzada als infants en la primera experiència de socialització fora del marc familiar.

No hay comentarios:

Publicar un comentario